Ben jij binnen een organisatie graag de administratieve spil waar de salaris en personeelsadministratie om draait? Als HR medewerker vervul je een veelzijdige administratieve functie en ben je verantwoordelijk voor de potentiële en huidige werknemers van de organisatie. Lees snel verder welke taken je nog meer vervuld als HR medewerker.
Wat doe je als HR Medewerker?
Als HR Medewerker ondersteun je de HR-afdeling/HR-adviseur bij diverse HR-gerelateerde taken. Daarnaast ben je bezig met het aantrekken, ontwikkelen en behouden van talent binnen de organisatie. Samen met je collega’s van de afdeling zorg je ervoor dat alle personeelszaken in orde zijn.
Algemeen takenpakket:
Binnen de functie van HR Medewerker ben je verantwoordelijk voor:
– Ondersteuning bij het wervingsproces, inclusief het opstellen van vacatureteksten en het voeren van sollicitatiegesprekken
– Verwerken van HR-administratie, zoals het bijhouden van personeelsdossiers en contracten
– Fungeren als aanspreekpunt voor het beantwoorden van vragen van medewerkers over HR-zaken
– Bijdragen aan de ontwikkeling van HR-beleid en procedures
– Assisteren bij training en ontwikkelingsactiviteiten voor medewerkers
– Ondersteunen bij evaluaties van prestaties en beoordelingsgesprekken
– Het signaleren van aflopende contracten en bewaken van gemaakte afspraken
* Sommige taken kunnen per werknemer verschillen. Dit is een overzicht van de meest voorkomende werkzaamheden binnen de functie.
Belangrijk om te weten!
– De opdrachtgever vraagt vaak om MBO of HBO afgestudeerd in HRM of een gerelateerd vakgebied
– Enige ervaring binnen HRM wordt door de opdrachtgever vaak op prijs gesteld
– Het is mogelijk dat de opdrachtgever om een VOG vraagt. Dit zal altijd bij de vacature vermeld staan als dit verwacht wordt.
*Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een “Verklaring Omtrent Gedrag” (VOG).